lördag 5 maj 2012

Paris kanske

Jag brukar fundera på vart jag skulle vilja åka och det som först kommer till mina tankar brukar vara rivieran i Frankrike. Det som hindrar mig från att åka dit är att det är väldigt dyrt. Jag får försöka spara pengar och ta mig iväg i slutet av sommaren eller kanske nästa år. Det kommer dock att bli svårt eftersom jag har en vän som vill att jag ska följa med mig till Rom och till Paris i sommar. Om jag skulle lyckas ha nog med pengar för att följa med så skulle det vara helt underbart eftersom jag inte åkt till nån av dessa städer än. Jag vet att jag kommer att kunna åka dit så småningom eftersom det är städer man alltid besöker. Just nu känns det dock som att jag måste spara pengar över sommaren så jag vet inte om jag kan åka alls. Det kommer dock att bli rätt billigt bara jag får billiga flygbiljetter eftersom min vän kommer att ha en lägenhet i varje stad genom jobbet medan vi är där. Jag är inte helt helt säker på om det finns en lägenhet i Paris att tillgå, men annars får jag väl boka ett hotell på hotell Paris. Jag tror nog att det skulle vara trevligt att besöka Paris för det är en stad som man bör besöka sägs det. Det är ungefär som att åka till Rom. Man skall ju göra det innan man dör. Det är nog så med Paris också. Man har ju hört om allt vackert som finns att se där och jag känner att jag skulle vilja besöka Louvren. Jag tycker inte att Monalisa är en så vacker tavla egentligen när man ser den på bild, men det kanske blir annat när man är där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.