måndag 2 april 2012

Åk till Köpenhamn!

Jag har lärt mig att Köpenhamn är en superhärlig stad att semestra i om man vill åka utomlands. För det mesta reser jag omkring i Sverige, men om jag vill komma iväg från Sverige en stund så får det bli Oslo eller Köpenhamn. Jag har ännu inte rest till Helsingfors och det känns inte så lockande. Jag vet dock att jag har förutfattade meningar om resmål ibland och det behöver inte betyda något. Jag brukar bli helt tagen av alla större städer jag kommer till och det gäller säkert Finlands huvudstad också. Men, nu var det Köpenhamn det handlade om och jag är verkligen förtjust i den staden. Jag går alltid till hotell Köpenhamn när jag skall ha tag på ett bra hotell i Köpenhamn. Det är en sida som ger mycket bra förklaringar på hotell och den största fördelen med hotell Köpenhamn tycker jag är att det är mycket enkelt att se var hotellen ligger i Köpenhamn. Jag är väldigt noga med att jag bor i centrum när jag åker till en stor stad och jag brukar inte bry mig ett dugg om att det kostar mer. Det kostar att åka buss, tåg och tunnelbana in till centrum på kvällarna också så det blir till slut samma pris om man bor på hotell i centrum istället. Det är så skönt att kunna spatsera ut på kvällarna och vandra fram på Ströget och leta efter en restaurang. Om det är sommar när jag är i Köpenhamn så går jag gärna ner till hamnen för där är det härligt att sitta och äta. Om det är lite kallare så håller jag mig till Ströget. Det är lite kortare att gå och jag brukar alltid hitta en bra restaurang omgående. Jag är inte så förtjust i att äta kinesiskt, thailändskt eller japanesiskt när jag kommer till en stad i Sverige, Norge eller Danmark. Jag tycker att det känns lite löjligt att äta asiatisk mat i Köpenhamn till exempel för det kan jag ju lika gärna äta hemma. Sådana restauranger finns överallt. Nej, jag brukar välja en restaurang som serverar något som är danskt. Då äter jag hellre pölse än nudlar. Jag tycker att man skall prova på att äta det som landets invånare äter och det gäller vilket land man än kommer till. Om du reser till Danmark i sommar och kanske Köpenhamn så är jag säker på att du kommer att få en härlig tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.