lördag 28 april 2012

Helsingborg

Nu har jag ett tips på en stad som är helt underbar på sommaren. Här kan man sola och bada och det finns så mycket vackert att se. Helsingborg har nog en av Sveriges vackraste kustremsa och här finns härliga havsbad. Om man har tur med vädret när man besöker Helsingborg och det är soligt och varmt så är det underbart att sola och bada vid Helsingborg. Här har du ett bra tips på en sida som är himla bra att boka hotell genom. Den heter Hotell Helsingborg och där kan man enkelt välja ut ett bra hotellrum för semestern. Jag lyckades hitta ett bra och centralt hotell som inte var särskilt dyrt. Nu är det bara att packa ned golfklubborna och ge sig iväg! Jag älskar att spela golf och jag har också blivit riktigt duktig på det. Jag och min man brukar spela i par mot andra vänner och det är så himla kul. Jag tycker att Helsingborg har så fina golfbanor. Här kan man spela i härlig natur alldeles vid den svenska västkusten. Jag kommer att resa ensam den här gången för min man jobbar så jag får väl försöka spela bara mot mig själv. Det skall nog gå bra det också fast det är lite roligare när man är några stycken som spelar mot varandra. Jag skall också försöka göra en tur till Sofiero slott. Där är det så väldigt vackert på sommaren med alla blommor som blommar. Det är som ett hav av blommor och jag älskar att gå omkring i den slottsparken. Det är några veckor kvar till dess jag får semester och kan ge mig iväg. Jag har en hel del kvar att göra på jobbet innan jag kan ta ledigt. Men det skall bli så kul och visst är det så att det är nog så kul att vänta och att planera en resa som att egentligen åka iväg. Jag tycker ofta det har varit så när jag har planerat olika resor. Det är kul att sitta i vintermörkret och planera sina resor på semestern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.