söndag 12 februari 2012

Nästa resa


Jag funderar faktiskt på att åka till Kalmar nästa gång vi får lite pengar över. Min kille har kompisar i Kalmar och han har varit där några gånger. Han säger att det är en fantastisk stad och att det är så vackert där på sommaren. Jag har verkligen blivit sugen på att följa med dit. Jag tycker att man skall kunna klara sig på ganska lite pengar om man bor på ett vandrarhem eller kanske tältar. Jag är egentligen inte få sugen på att tälta. Jag sover inte så bra om jag inte får ligga i en härlig säng. Men, om vi har dåligt med pengar så är det ett alternativ.
Kalmar skall vara väldigt fint på sommaren och det finns många härliga badstränder där. Det är kanske inte helt fel att tälta på en vacker campingplats. Om det är varmt och härligt kan man kanske stå ut i ett tält. Lite rädd är jag också för småkryp. Jag undrar om de lätt kommer in i tält. Tänk om man vaknar upp en morgon och har en mängd myror på sig eller kanske en hel orm! Jag tycker skalbaggar är skitäckliga också så jag vill inte sova med sådana. Nej, jag får nog försöka övertala min pojkvän att vi skall sova på vandrarhem istället. Jag kommer nog inte att fixa tält. Jag tror jag får ta och spara ordentligt så jag får sova på hotell. Det är alltid trevligt i alla fall.
Det finns mycket fint att se i Kalmar och min kille har berättat att det är en gammal stad med många fina byggnader. Jag tycker om att gå omkring och titta på vackra hus så de4t kommer säkert att bli en trevlig tripp. Sen ligger ju Kalmar slott där också. Det skall vara ett mycket vackert slott. Jag har hittat en hel del bilder på Kalmar på Internet och det ser ut som att jag kommer att ha en härlig weekend där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.