måndag 20 februari 2012

Reseplanering

Nu har jag som bäst börjat fundera över var jag skall resa i år. Det allra roligaste med resandet är nog att planera för det innan. Jag vill nog helst åka till lite varmare länder nu i vår. Den här vintern har varit så lång och så ruskigt kall. Jag tror inte jag sett så mycket snö heller som denna vinter. I helgen var det riktig snöstorm här och det var bara att hålla sig inne. Jag orkade inte ens gå till pizzerian för att köpa mat så jag beställde hem istället. Visst är det väl härligt att man kan beställa mat och få den till dörren. Den stackars killen som körde ut pizzan var helt blåfrusen.
Jag har så smått börjat fundera på att åka till Malta i år. Nu ser de ut att ha lite kyligt där nere. Jag kollade på väderkartan på Valletta och vad jag kan se har de tolv till tretton grader bara där. Det låter ju bättre än här, men jag undrar hur de har det där egentligen. Vi har ju i alla fall varmt och gott inne. Jag var i Spanien en sen höst en gång och det var verkligen inte varmt inomhus där då. Även om det är femton grader varmt ute så blir det kallt till slut i lägenheten. Nej, jag tror nog att jag väntar till åtminstone april eller maj innan jag åker på en solresa till Malta. Jag har kompisar som har varit på ön och de har berättat att det är en härlig semesterö. Det verkar som att det är bäst att vara där på våren eller på hösten. Sommaren kan visst bli riktigt rejält varm och det kan kanske bli lite jobbigt. Men, det är klart att om man får ligga på stranden eller i vattnet hela dagarna så kan ju det funka också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.